Regulamin Sklepu Internetowego Another One

Poniższy Regulamin określa ogólne warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, obowiązujące w Sklepie Internetowym dostępnym pod adresem www.anotherone.com.pl, prowadzonym przez przedsiębiorców Karolinę Kupczak oraz Wioletę Kołton – wspólników spółki cywilnej pod firmą Another One Karolina Kupczak, Wioleta Kołton S.C. z siedzibą pod adresem: ul. Wielopole 13, 31-072 Kraków o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 6762665669, REGON: 528148277, adres e-mail: contact@anotherone.com.pl

I. Definicje (alfabetycznie)

Poniższym wyrażeniom, pisanym w tekście niniejszego Regulaminu wielką literą, zostały przypisane następujące znaczenia:

  1. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu ustawy o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1920);
  2. Dostawa – dostarczenie Klientowi przez Sprzedającego, w tym za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w Zamówieniu;
  3. Dostawca – podmiot, z którym współpracuje Sprzedający w zakresie dokonywania Dostawy Towarów, tj. firma kurierska lub operator urządzeń paczkowych (tzw. paczkomat);
  4. Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych ustalony przez Użytkownika podczas Rejestracji Konta Użytkownika w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Użytkownika w Sklepie Internetowym. Użytkownik zobowiązuje się chronić Hasło przed jakimkolwiek dostępem osób trzecich, w tym zwłaszcza nie ujawniać swojego Hasła osobom trzecim;
  5. Klient – Użytkownik, który zawarł Umowę Sprzedaży;
  6. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym nabywająca Towar lub korzystająca z Usługi dla celów niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową;
  7. Konto Użytkownika/Moje Konto – panel dostępny z poziomu Sklepu Internetowego, zawierający zbiór informacji dotyczących danego Użytkownika oraz składanych przez niego Zamówień i zawieranych Umów Sprzedaży, przechowywanych w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, uruchomiony na jego rzecz przez Usługodawcę po dokonaniu przez Użytkownika Rejestracji w Sklepie Internetowym, z wykorzystaniem którego Użytkownik może składać Zamówienia, zawierać Umowy Sprzedaży, dodawać Towary do ulubionych, przeglądać dotychczasowe Zamówienia. Dla dokonywania zakupów za pośrednictwem Sklepu Internetowego rejestracja Konta Użytkownika nie jest konieczna;
  8. Koszyk – funkcjonalność udostępniona Użytkownikowi w Sklepie Internetowym, służąca do wyboru Towarów w celu złożenia Zamówienia. Zawartość Koszyka może być dowolnie edytowana poprzez usuwanie oraz dodawanie elementów z oferty handlowej Sklepu Internetowego, aż do finalizacji Zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Zatwierdź”;
  9. Newsletter – informacje, w tym informacje handlowe pochodzące od Usługodawcy lub od podmiotów pozostających we współpracy handlowej z Usługodawcą, wysyłane Użytkownikowi drogą elektroniczną, przez lub w imieniu Usługodawcy w zamian za zapis na listę subskrybentów Newslettera;
  10. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  11. Przedsiębiorca Indywidualny – osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  12. Regulamin – niniejszy regulamin, którego przestrzeganie przez Użytkownika jest konieczne do korzystania ze Sklepu Internetowego;
  13. Rejestracja – czynność polegająca na założeniu Konta Użytkownika w Sklepie Internetowym, dokonana w sposób określony w Regulaminie;
  14. Sklep Internetowy – platforma internetowa prowadzona przez Usługodawcę, dostępna pod adresem elektronicznym www.anotherone.com.pl, za pośrednictwem której Użytkownik może uzyskać informacje o Towarach i usługach oferowanych przez Sprzedającego oraz kupić te Towary i usługi;
  15. Sprzedający – przedsiębiorcy Karolina Kupczak oraz Wioleta Kołton, działający jako wspólnicy spółki cywilnej pod firmą Another One Karolina Kupczak, Wioleta Kołton S.C. z siedzibą pod adresem: ul. Wielopole 13, 31-072 Kraków, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 6762665669, REGON: 528148277, adres e-mail: contact@anotherone.com.pl;
  16. Towar – rzecz ruchoma prezentowana przez Sprzedającego w ramach Sklepu Internetowego, mogąca być przedmiotem Umowy Sprzedaży;
  17. Treść cyfrowa/Treści cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane Użytkownikowi w postaci cyfrowej, np. kod rabatowy, materiały udostępniane w ramach Newslettera;
  18. Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci, np. dokument w wersji papierowej, wiadomość e-mail;
  19. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży zawarta na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedającym, na zasadach określonych w Regulaminie, obejmująca zakup Towarów od Sprzedającego;
  20. Usługa – usługa świadczona Użytkownikowi przez Usługodawcę drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt.4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), na zasadach określonych w Regulaminie, polegająca m.in. na nieodpłatnym udostępnieniu formularza kontaktowego, prowadzeniu Konta Użytkownika (wyłącznie w przypadku skorzystania przez Użytkownika z opcji Rejestracji Konta w Sklepie Internetowym), umożliwieniu Klientowi wyboru i zakupu Towarów, a nadto – jeżeli Użytkownik wyraził na to zgodę – obejmująca inne (w tym również odpłatne) usługi powiązane, takie jak dostarczanie Użytkownikowi treści marketingowych w formie Newslettera i in.;
  21. Usługodawca – przedsiębiorcy Karolina Kupczak oraz Wioleta Kołton, działający jako wspólnicy spółki cywilnej pod firmą Another One Karolina Kupczak, Wioleta Kołton S.C. z siedzibą pod adresem: ul. Wielopole 13, 31-072 Kraków, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 6762665669, REGON: 528148277, adres e-mail: contact@anotherone.com.pl, będący jednocześnie Sprzedającym;
  22. Użytkownik – osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta ze Sklepu Internetowego;
  23. Zamówienie – oświadczenie woli zakupu Towaru, złożone przez Użytkownika za pośrednictwem Sklepu Internetowego poprzez zdalne wypełnienie elektronicznego formularza w Sklepie Internetowym, w sposób umożliwiający Sprzedającemu identyfikację Użytkownika oraz przedmiotu Zamówienia, miejsce dostawy oraz formę płatności ceny.

II. Postanowienia ogólne, wymagania techniczne

  1. Sklep Internetowy udostępnia Użytkownikom zaproszenia do zawierania Umów Sprzedaży w zakresie Towarów oferowanych przez Sprzedającego.
  2. Sprzedający przykłada dużą wagę do przysługujących mu praw własności intelektualnej. Wszelkie prawa własności intelektualnej do nazwy Sklepu Internetowego, jego domeny, strony internetowej, a także do treści (w tym formularzy, logotypów, zdjęć i materiałów wideo) zamieszczonych w Sklepie Internetowym przysługują Sprzedającemu, a ich bezprawne wykorzystanie może stanowić podstawę odpowiedzialności cywilnej lub karnej.
  3. Sklep Internetowy nie prowadzi sprzedaży hurtowej Towarów i nie zezwala na ich dalszą odsprzedaż.
  4. Ogłoszenia, reklamy i inne informacje zamieszczone w Sklepie Internetowym poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  5. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest dla Użytkownika bezpłatne i dobrowolne oraz wymaga od Użytkownika posiadania urządzenia z zainstalowaną aktualną wersją przeglądarki internetowej, a także dostępu do Internetu.
  6. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Sklepu Internetowego to przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta z włączoną obsługą języka JavaScript oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 512 kbit/s.
  7. W celu Rejestracji Konta oraz złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym konieczne jest posiadanie przez Użytkownika aktywnej skrzynki poczty elektronicznej.
  8. Sklep Internetowy nie udostępnia na swoich stronach internetowych opinii Klientów.

III. Korzystanie ze Sklepu Internetowego w ramach Konta Użytkownika i bez Konta

  1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest zarówno w ramach istniejącego Konta Użytkownika, jak również bez zakładania Konta, przy czym umowa o świadczenie Usługi jest uznawana za zawartą: a) w przypadku Użytkownika korzystającego ze Sklepu Internetowego bez zakładania Konta Użytkownika – każdorazowo z chwilą przystąpienia Użytkownika do wypełnienia formularza elektronicznego umożliwiającego złożenie Zamówienia bez zakładania Konta Użytkownika, poprzez wprowadzenie wymaganych przez Usługodawcę danych koniecznych dla jego identyfikacji oraz zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub umów świadczenia usług powiązanych. Za dane konieczne do identyfikacji Użytkownika uważa się dane osobowe obejmujące imię i nazwisko Użytkownika, adres poczty elektronicznej (e-mail) Użytkownika oraz jego numer telefonu i adres ewentualnej dostawy Towaru. Użytkownik powinien zaakceptować (poprzez zaznaczenie odpowiednich pól wyboru [checkboxów] w wypełnianym formularzu elektronicznym) treść Regulaminu oraz potwierdzić zapoznanie się z Polityką Prywatności. W wyjątkowych przypadkach Użytkownik może zostać poproszony o podanie dodatkowych danych w zależności od specyfiki Towarów nabywanych w Sklepie Internetowym; b) w przypadku Użytkownika korzystającego ze Sklepu Internetowego w ramach założonego Konta Użytkownika – na czas nieokreślony, z chwilą dokonania przez Użytkownika Rejestracji Konta Użytkownika, polegającej na wypełnieniu i przesłaniu przez Użytkownika do Usługodawcy formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę i zakończonej otrzymaniem potwierdzenia dokonania Rejestracji Konta Użytkownika. Rejestracja Konta wymaga złożenia przez Użytkownika oświadczeń o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz ich zaakceptowania, a także wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych Użytkownika przez Usługodawcę w celu zarejestrowania i prowadzenia Konta Użytkownika. Użytkownik dokonuje powyższych czynności poprzez zaznaczenie odpowiednich pól wyboru [checkboxów] w formularzu rejestracyjnym na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Podanie wszelkich niezbędnych danych przez Użytkownika w procesie Rejestracji Konta Użytkownika jest dobrowolne, ale niezbędne do dokonania Rejestracji. Podczas Rejestracji Użytkownik ustala indywidualne Hasło. Użytkownik ma prawo do rejestracji tylko jednego Konta.
  2. W przypadku Użytkownika korzystającego ze Sklepu Internetowego bez zakładania Konta Użytkownika – umowa o świadczenie Usługi ulega rozwiązaniu i traci moc wiążącą pomiędzy stronami z chwilą, gdy: a) Użytkownik odstępuje od wypełniania formularza przed jego wysłaniem albo gdy anuluje Zamówienie, albo b) Umowa Sprzedaży lub umowa o świadczenie usług powiązanych zostaje wykonana przez strony, albo c) wprowadzone przez Użytkownika dane uniemożliwiają wykonanie Umowy Sprzedaży lub umowy świadczenia usług powiązanych.
  3. W przypadku Użytkownika korzystającego ze Sklepu Internetowego w ramach założonego Konta Użytkownika: a) każdej ze stron umowy o świadczenie Usługi przysługuje w każdym czasie prawo jej wypowiedzenia bez podania przyczyn, za jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Okres wypowiedzenia rozpoczyna swój bieg od dnia, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu zostało doręczone drugiej stronie w formie pisemnej (tj. utrwalone na piśmie, podpisane i przesłane adresatowi na właściwy adres) lub elektronicznej (tj. przesłane adresatowi w formie wiadomości elektronicznej na podany adres e-mail); b) Użytkownik ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi w trybie natychmiastowym poprzez zgłoszenie żądania usunięcia założonego przez siebie Konta, przy czym rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi w tym trybie jest dla Klienta równoznaczne z natychmiastową utratą praw do korzystania z funkcjonalności Konta Użytkownika; c) Usługodawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi w trybie natychmiastowym w przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu, gdy Użytkownik – pomimo skierowania do niego wezwania – nie zaprzestanie naruszeń w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 3 dni. Rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi w trybie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, jest dla Klienta równoznaczne z natychmiastową utratą praw do korzystania z funkcjonalności Konta Użytkownika; d) z chwilą ustania pomiędzy stronami mocy wiążącej umowy o świadczenie Usługi Konto danego Użytkownika przestaje być aktywne i dostępne dla Użytkownika. Ustanie mocy wiążącej umowy o świadczenie Usługi pozostaje bez wpływu na moc wiążącą i treść Umów Sprzedaży oraz umów świadczenia usług powiązanych, które zostały zawarte przez Użytkownika przed datą ustania mocy wiążącej umowy o świadczenie Usługi. Powyższe nie ogranicza uprawnień osoby fizycznej, w tym osoby fizycznej będącej konsumentem w zakresie jej danych, które wynikają z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
  4. Użytkownik może zgłosić Usługodawcy reklamację w związku z korzystaniem z Usługi. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej. W zgłoszeniu reklamacyjnym Użytkownik winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Usługodawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamację i udziela Użytkownikowi odpowiedzi.
  5. Realizacja Umowy Sprzedaży w zależności od wybranej przez Użytkownika formy jej wykonania, może skutkować wymogiem podania przez Użytkownika dodatkowych danych w ramach składanego Zamówienia celem należytej jej realizacji.

IV. Składanie Zamówień i zawieranie Umów Sprzedaży

  1. Składanie Zamówień w Sklepie Internetowym jest możliwe przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem, że Zamówienia na Towary będą realizowane wyłącznie w dni robocze.
  2. Użytkownik składa Zamówienie poprzez wybór Towaru, którego zakupem jest zainteresowany, oraz dodanie go do Koszyka.
  3. W trakcie składania Zamówienia Użytkownik ma możliwość wpisania kodu rabatowego (skutkującego udzieleniem rabatu kwotowego lub procentowego od ceny regularnej) w polu o nazwie „Wykorzystaj kod”. Użycie ważnego kodu rabatowego spowoduje, że cena przedmiotu Zamówienia ulegnie odpowiedniej modyfikacji.
  4. Po skompletowaniu całości Zamówienia i wskazaniu formy płatności (a w przypadku zakupu Towaru – dodatkowo po wskazaniu sposobu i miejsca Dostawy), Użytkownik składa Zamówienie za pomocą dostępnego formularza, wybierając przycisk „Zatwierdź”. Przed zatwierdzeniem Zamówienia Użytkownik otrzymuje podsumowanie zawierające informacje o danych Sprzedającego, cenach poszczególnych Towarów znajdujących się w Koszyku, całkowitej cenie Zamówienia wraz z kosztami i sposobem realizacji Dostawy, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży.
  5. Złożenie Zamówienia w rozumieniu punktu IV.4 powyżej jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedającemu przez Użytkownika oferty zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów stanowiących przedmiot Zamówienia.
  6. Po otrzymaniu Zamówienia Sprzedający przesyła na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia i warunków Umowy Sprzedaży, które jest równoznaczne za złożeniem przez Sprzedającego oświadczenia o przyjęciu oferty Użytkownika.
  7. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą doręczenia na serwer poczty elektronicznej Klienta wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia.
  8. O statusie Zamówienia (w tym o statusie płatności, realizacji, ewentualnej Dostawy) Klient jest informowany przez Sprzedającego na bieżąco za pośrednictwem wiadomości e-mail lub sms, a także – w razie jego założenia – poprzez Konto Użytkownika.
  9. Sprzedający posiada prawo do odmowy przyjęcia Zamówienia lub do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w przypadku stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu.

V. Ceny i formy płatności

  1. Ceny w Sklepie Internetowym zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto, wyrażone w złotych polskich (PLN) i zawierają wszystkie podatki wymagane przez obowiązujące przepisy prawne (w tym podatek VAT).
  2. Podane na kartach produktów ceny nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy Towarów i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży, a o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy na etapie składania Zamówienia.
  3. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów i usług oferowanych w Sklepie Internetowym, wprowadzania i wycofywania nowych Towarów i usług, a także do przeprowadzania promocji i udzielania rabatów.
  4. Zmiany cen lub asortymentu, o których mowa w punkcie V.3 powyżej, pozostają bez wpływu na Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian.
  5. Jeżeli inaczej nie zastrzeżono w zasadach promocji opublikowanych w Sklepie Internetowym, rabaty i promocje nie sumują się.
  6. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary i usługi: a) płatność online (blik, karta płatnicza lub elektroniczny przelew bankowy za pośrednictwem systemu płatności Tpay), b) płatność opóźniona (np. za pośrednictwem systemu Paypo).
  7. Dostępne formy płatności dla danej transakcji prezentowane są w Koszyku. Lista dostępnych form płatności zależy od zawartości Koszyka.
  8. Klient, który jako formę płatności wybrał płatność online (blik, karta płatnicza lub elektroniczny przelew bankowy) zobowiązany jest dokonać zapłaty za zamówiony Towar lub usługi najpóźniej w przeciągu jednej (1) godziny.
  9. Klient, który jako formę płatności wybrał płatność opóźnioną, zobowiązany jest do wypełnienia odpowiedniego formularza, niezbędnego do uzyskania finansowania tej płatności, najpóźniej w przeciągu jednego (1) dnia kalendarzowego (z uwzględnieniem sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy).
  10. W razie niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w punktach V.8-V.9 powyżej, Sprzedający ma prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, a Zamówienie zmienia status na „anulowane”. Po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, Sprzedający prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy (informację o anulowaniu Zamówienia) na podstawie art. 492 Kodeksu cywilnego.

VI. Dostawa

  1. Sprzedający realizuje Dostawę Towarów na terenie Polski, za pośrednictwem firmy kurierskiej lub operatora urządzeń paczkowych – według wyboru Użytkownika.
  2. Sprzedający zamieszcza w Sklepie Internetowym informację o liczbie Dni roboczych potrzebnych do wysyłki i Dostawy. Przeciętnie wysyłka będzie dokonywana w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia.
  3. Sposób Dostawy oraz jej warunki mogą się różnić w zależności od wagi zamówionego Towaru, o czym Użytkownik jest każdorazowo informowany w trakcie składania Zamówienia za pośrednictwem komunikatów zamieszczonych w Sklepie Internetowym.
  4. Dostawa Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej zostanie zrealizowana pod wskazany w formularzu Zamówienia adres wysyłki. W przypadku wyboru urządzenia paczkowego jako formy Dostawy, adresem Dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Użytkownika na etapie składania Zamówienia.
  5. Dostawy Towarów są realizowane w Dni robocze.
  6. Sprzedający dołącza dokument sprzedaży (fakturę lub paragon) do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy lub przesyła go Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres podany przez Klienta podczas składania Zamówienia. Dokument sprzedaży przesyłany za pośrednictwem poczty elektronicznej ma postać pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku Klient może skorzystać z bezpłatnego i łatwo dostępnego oprogramowania kompatybilnego z formatem PDF.

VII. Newsletter

  1. Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Usługodawca umożliwia Użytkownikowi zawarcie umowy o dostarczanie Treści cyfrowych w postaci Newslettera, za które to treści Użytkownik nie wnosi jakiejkolwiek opłaty pieniężnej, ale dostarcza Usługodawcy swoje dane osobowe i wyraża zgodę na przesyłanie mu Newslettera.
  2. Jeżeli Użytkownik nie chce wyrazić zgody na przesyłanie mu Newslettera, może dokonać zakupu treści zamieszczanych w ramach Newslettera, płacąc za nie określoną przez Usługodawcę cenę. Zakup w ten sposób wymaga indywidualnego kontaktu z Usługodawcą.
  3. Zawarcie umowy w sposób, o którym mowa w punkcie VII.1 Regulaminu, wymaga wypełnienia i przesłania formularza zapisu do Newslettera (wymagającego podania prawdziwego imienia i adresu e-mail), a następnie udzielenia potwierdzenia zapisu na listę subskrybentów Newslettera poprzez kliknięcie w link potwierdzający wysłany na adres e-mail podany w formularzu zapisu do Newslettera. Umowę uważa się za zawartą z chwilą wyświetlenia Użytkownikowi strony internetowej z potwierdzeniem subskrypcji Newslettera.
  4. Newsletter jest przesyłany Użytkownikowi na adres e-mail wskazany w formularzu zapisu do Newslettera.
  5. Treści przesyłane w ramach Newslettera mają wyłącznie charakter edukacyjny, nie stanowią i nie zastępują indywidualnej porady.
  6. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wszelkie treści udostępniane mu w ramach Newslettera stanowią wyłączną własność intelektualną Usługodawcy bądź innych właściwych podmiotów, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy, i podlegają ochronie prawnej zgodnie z obowiązującymi przepisami (w tym Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).
  7. Użytkownik zobowiązuje się wykorzystywać treści zawarte w Newsletterze wyłącznie do użytku własnego i nie udostępniać ich osobom trzecim bez zgody Usługodawcy.
  8. Jeżeli niniejszy Regulamin wyraźnie nie stanowi inaczej, Użytkownik nie jest uprawniony do jakiegokolwiek pobierania, utrwalania, powielania, drukowania ani rozpowszechniania żadnych treści (w tym tekstów, zdjęć, logotypów, opisów oraz wszelkich innych publikacji i Treści cyfrowych), do których uzyskał dostęp w związku z korzystaniem ze Sklepu Internetowego lub subskrypcją Newslettera.
  9. Do korzystania z Newslettera nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez sprzęt komputerowy lub oprogramowanie Użytkownika. Wystarczające są posiadanie aktywnego adresu e-mail, dostęp do Internetu oraz standardowy, aktualny system operacyjny wraz z aktualną wersją przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików cookies. Jeżeli korzystanie z Newslettera wymaga spełnienia dodatkowych wymogów technicznych, informacja taka prezentowana jest w Sklepie Internetowym w sposób widoczny dla Użytkownika.
  10. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera, klikając w przeznaczony do tego celu link typu zamieszczony w treści każdej wiadomości wysyłanej w ramach Newslettera.
  11. Rękojmia za wady, o której mowa w Kodeksie cywilnym, jest wyłączona w stosunku do Użytkownika innego niż Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny. W przypadku Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego, w zakresie odpowiedzialności za zgodność treści Newslettera z umową, znajdują zastosowanie przepisy ustawy o prawach konsumenta.
  12. Jeżeli treści Newslettera są niezgodne z umową, Konsument (oraz Przedsiębiorca Indywidualny) może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
  13. Jeżeli treści Newslettera są niezgodne z umową, Konsument (oraz Przedsiębiorca Indywidualny) może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, gdy: a) doprowadzenie do zgodności treści Newslettera z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów, b) Usługodawca nie doprowadził treści Newslettera do zgodności z umową, c) brak zgodności treści Newslettera z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić je do zgodności z umową, d) brak zgodności treści Newslettera z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w punkcie VII.12 Regulaminu, e) z oświadczenia Usługodawcy lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści Newslettera do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Indywidualnego.
  14. Szczegółowe zasady odpowiedzialności Usługodawcy za niezgodność treści Newslettera z umową pozostają określone przez bezwzględnie obowiązujące przepisy ustawy o prawach konsumenta, a postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią jedynie uproszczone przedstawienie tych przepisów i nie mogą im uchybiać.

VIII. Inne prawa i obowiązki Użytkownika

  1. Korzystając ze Sklepu Internetowego, Użytkownik ma prawo: a) powiadomić Usługodawcę o każdym przypadku podejrzenia naruszenia jego praw, jak również o każdym przypadku podejrzenia naruszenia zasad określonych w Regulaminie lub Polityce Prywatności, b) powiadomić Usługodawcę o wszelkich odnotowanych nieprawidłowościach, usterkach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego oraz o niewłaściwej jakości Usługi.
  2. Korzystając ze Sklepu Internetowego, Użytkownik jest zobowiązany powstrzymać się od: a) naruszania Regulaminu oraz Polityki Prywatności, b) zachowań, które są niezgodne z dobrymi obyczajami lub obowiązującymi przepisami prawa, c) działań, na skutek których mogłoby dojść do ujawnienia danych dostępowych do Konta Użytkownika osobom trzecim, d) podawania danych nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub naruszających prawa osób trzecich, e) działań, które mogłyby zakłócić funkcjonowanie Sklepu Internetowego, f) czynności związanych z uzyskiwaniem informacji prawnie chronionych, nieprzeznaczonych do utrwalania ani rozpowszechniania przez Użytkownika, g) dostarczania i przekazywania za pośrednictwem Sklepu Internetowego treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa.
  3. W związku z zakupem usług dostarczenia Treści cyfrowych Klient jest informowany o wymaganiach technicznych niezbędnych do korzystania z produktów zawierających Treści cyfrowe oraz o koniecznych aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Treści cyfrowej z Umową Sprzedaży.

IX. Odstąpienie

  1. Konsument (oraz Przedsiębiorca Indywidualny), który zawarł Umowę Sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się dla Umowy Sprzedaży, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Towar – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę Indywidualnego lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części, natomiast dla pozostałych Umów Sprzedaży – od dnia ich zawarcia.
  3. Konsument (oraz Przedsiębiorca Indywidualny) może odstąpić od Umowy Sprzedaży poprzez złożenie Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedającego jako załącznik do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
  5. Jeśli Konsument (lub Przedsiębiorca Indywidualny) złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedający przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  6. Sprzedający zwróci Konsumentowi (lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania jego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Konsument (oraz Przedsiębiorca Indywidualny) ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedającego przed upływem tego terminu.
  8. Konsument (oraz Przedsiębiorca Indywidualny) ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  9. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi (ani Przedsiębiorcy Indywidualnemu) w odniesieniu do Umów Sprzedaży, w których: a) Towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. książka z indywidualną dedykacją dla Klienta lub innej wskazanej przez Klienta osoby); b) Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; c) przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; d) przedmiotem jest usługa dostarczenia Treści cyfrowych na niematerialnym nośniku, za którą Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni tę usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia usługi, że po spełnieniu tego świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo do odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; e) Towarem jest rzecz, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączona z innymi rzeczami.
  10. Sprzedający może anulować zamówienie złożone przez Klienta będącego Przedsiębiorcą (tj. odstąpić od Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 395 Kodeksu cywilnego) od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Towar – aż do upływu 14 dni od dnia Dostawy Towaru, a dla pozostałych Umów Sprzedaży – od dnia ich zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w wypadku, o którym mowa w poprzednim zdaniu, może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta będącego Przedsiębiorcą żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.

X. Reklamacje

  1. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub innymi usługami Sprzedającego lub realizacją Umowy Sprzedaży Klienci mogą składać w dowolnej formie, w tym na adres poczty elektronicznej Sprzedającego contact@anotherone.com.pl. Reklamacja powinna zawierać: dane Klienta umożliwiające nawiązanie z nim kontaktu, w tym dane umożliwiające identyfikację osoby składającej reklamację jako Klienta oraz opis okoliczności uzasadniających reklamację.
  2. W razie wyboru formy kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej, przed wysłaniem jakichkolwiek wiadomości adresowanych do Usługodawcy Użytkownik jest zobowiązany upewnić się, że kieruje je pod właściwy adres e-mail, tj. wskazany przez Usługodawcę jako właściwy i aktualny do korespondencji, w szczególności, że nie przesyła e-maila w odpowiedzi na wiadomość automatyczną pochodzącą od Sprzedającego, którego Sprzedający nie będzie mógł odczytać.
  3. Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania.

XI. Ochrona danych osobowych

  1. Dane Użytkowników przetwarzane są w celu prowadzenia Sklepu Internetowego (w tym przyjmowania i realizacji Zamówień, świadczenia Usługi) oraz w celach marketingowych, w tym do przesyłania komunikacji marketingowej (jeżeli Użytkownik wyrazi na to zgodę).
  2. Szczegółowe zasady pozyskiwania i przetwarzania danych Użytkowników korzystających ze Sklepu Internetowego określa Polityka Prywatności Serwisu www.anotherone.com.pl.

XII. Postanowienia końcowe

  1. W przypadku umów zawieranych z Klientami lub Użytkownikami będącymi Przedsiębiorcami innymi niż Przedsiębiorcy Indywidualni Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta lub Użytkownika będącego takim Przedsiębiorcą.
  2. Treść Regulaminu i Polityki Prywatności może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony internetowej Sklepu Internetowego.
  3. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie.
  4. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym ma możliwość korzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, których rozpatrywaniem zajmują się w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej. Dane ww. podmiotów są dostępne m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
  5. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Każdorazowa zmiana Regulaminu będzie publikowana na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  6. W sprawach, które nie zostały uregulowane w niniejszym Regulaminie, zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu cywilnego oraz Polityki Prywatności.